Legevakta

Mandag 06. desember endte vi opp på legevakta med Marielle. Da hadde hun hatt litt feber i 4 dager. Ikke mye, rundt 38 grader. Men det jeg likte minst var pustingen hennes. Hørte liksom ut som om hun ikke pustet skikkelig, at det var litt tett. Det gjorde slik at jeg ringte legesenteret på dagen mandagen. Siden det kunne virke som om hun bare var kraftig forkjølt ba de meg følge med henne og heller ringe dagen etter om det ikke var blitt bedre. På kvelden syns jeg bare hun ble tettere og tettere og dro da på legevakta. Turte ikke å vente i tilfelle hun skulle bli helt tett på natta.

På legevakta var det 4-5 stk foran oss og mens vi satt der fylte venterommet seg helt opp. Rundt 3 timer tok det før vi kom inn. Marielle var kjempe flink og klagde lite 🙂 Dubbet av en liten stund i armene mine, men siden det var et par smågutter som bråkte sov hun ikke lenge. Før legen så på henne måtte hun ta sånn stikk i fingeren (husker ikke hva det heter) og det var første gangen hun gjorde det. Jeg satt og ventet på at hun skulle skrike, men nei. Hun studerte dama som tok stikket og ble veldig fasinert over at det kom rødt på «papiret» hun fikk på fingeren.

Etter legen hadde hørt på henne litt så ble vi vist inn på et rom der hun fikk «på» seg maske og skulle inhalere saltvann pluss noe til. Siden maska var for stor måtte jeg holde den og de fant ut at det var best hun hadde smokken for da pustet hun med nesen. Hun gråt ikke mye, men hun likte det heller ikke. Men så hadde hun nå gått over en time over tia for mat 😛 Etter hun var ferdig med maska fikk jeg varmet opp melk til henne.

Da vi kom inn igjen til legen fortalte han at hun hadde betennelse i øvre luftvei og svelg. Luftveisinnfeksjon/virus bronkitt. Siden det var virus så var det ikke noe medisiner jeg kunne gi henne for det. Måtte bare gi henne paracet/ibux for feberen. Hun hadde mest sannsynlig fått det etter vannkoppene siden det satt ned imunforsvaret og hun hadde kopper i svelg og hals som sikkert da ble betente.

Hun er heldigvis mye bedre nå 🙂

Om titika80

Jeg er ei 30 år gammel 3 barnsmor med ei nydelig prinsesse (født 17. januar 04),en nydelig engle gutt (df. 14. mars 06) og ei nydelig prinsesse til (født 09. april 10)
Dette innlegget ble publisert i Helse, Marielle og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

