Vannkopper i hus

Denne uka her har vi hatt vannkopper i hus. Det begynte på tirsdag da vi nesten var på vei ut døra til skolen, skulle bare vaske ansiktet til Lisa. Der oppdaget jeg en rød blemme, og så en til, og så en til. Da jeg tok opp genseren (som hun selv hadde tatt på) fante jeg flere på magen og ryggen så da var det bare å være hjemme. Lisa ble veldig lei seg fordi hun skulle få ha svømming sammen med guttene den dagen (pga at hun ikke har fått hatt svømming med brukken hand :P). Og så skulle hun være ordenselev denne uka også. Men dette fikset ho mor 😉 Jeg snakket med SFO leder som snakket med lærer og så snakket jeg med læreren på kontaktmøte senere på dagen. Da sa hun atLisa skulle få de 2 ekstra badedagene og ordenselev oppgaven ble byttet med en fra neste uke 🙂 Så da krysser vi fingrene på at det blir skole mandag, i alle fall tirsdag 🙂

Jeg mener på at Marielle har fått det også. Ikke i samme form som Lisa da som har store røde blemmer/prikker over alt. Marielle har noen små prikker og noen som ligner på de talgprikkene hun hadde etter fødselen 😛 Hun klør seg besatt opp til det ene øyne som har 3-4 prikker rundt og den første natta hylte hun opp flere ganger om natta. Den andre natta gikk helt bra siden jeg da hadde fått tak i hvitvask og smurte på Marielle også. Ingen av dem har hatt feber til nå og Lisa har vært i storform 🙂

Om titika80

Jeg er ei 30 år gammel 3 barnsmor med ei nydelig prinsesse (født 17. januar 04),en nydelig engle gutt (df. 14. mars 06) og ei nydelig prinsesse til (født 09. april 10)
Dette innlegget ble publisert i Lisa, Marielle og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

