Marielle sin fødsel

Lille Marielle ble født 09. april med termin 27. april. Hun var 49 cm og 3450 gr stor Ble innlagt 06. april og ble satt i gang da. Pga at jeg var så umoden så tok det noen dager. Og andre dagen ble jeg også satt på vent noe jeg ikke var så glad for. Måtte ha tre omganger med kapsel og 2 omganger med gele før de var fornøyd og tok vannet. Fikk også drypp etter hvert. Fødselen var helt annen enn de to andre. De tok 40 og 50 min mens denne tok 5 timer med pressrier Og det uten smertestillende. Blir jeg gravid igjen vil jeg ta keisersnitt eller epidural. Jeg spurte etter det, men pga av at jeg har normalt raske fødsler mente de at det ikke var tid til det. Fikk pressrier ved 4-5 cm åpning som jeg har hatt før. Og det å måtte holde dem igjen så mange timer tømte meg for alle krefter så når jeg da fikk begynne å presse var det så vidt jeg klarte det. Min teori på at det tok så lang tid nå er at riene var så uregelmessig. Kunne få 3 som var flettet inn i hverandre og etter det kunne det ta 5-10 min før neste. De sa at det var nok pga at det var så umodent til å begynne med. Og da hodet begynte så vidt å komme ut, så kjente jeg ikke riene lenger. Og det var vondt det! Lå med hodet litt ute leeeeenge og ikke kunne presse. Til slutt presset jeg på måfå. Gjettet meg frem og de sa flere ganger at jeg ikke måtte presse for jeg hadde ikke rier. Men for all del. Det var så vondt og jeg ville ha henne ut. Følelsen da hun til slutt kom ut og skrek var ubeskrivelig fantastisk og tårene bare rant. Først da kjente jeg hvor anspent og redd jeg hadde vært de mndene. Og hun var helt nydelig ❤

Første måltid 🙂

Stolt pappa ❤

Mamma har endelig fått dusjet 🙂

❤ Velkommen til verden lille vennen ❤

Om titika80

Jeg er ei 30 år gammel 3 barnsmor med ei nydelig prinsesse (født 17. januar 04),en nydelig engle gutt (df. 14. mars 06) og ei nydelig prinsesse til (født 09. april 10)
Dette innlegget ble publisert i Marielle og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

