Et innlegg jeg skrev på Englesiden

(Dette innlegget har jeg skrevet på forumet Englesiden, men vil også gjerne dele det med dere)

Jeg vet at jeg nevnte den første opplevelsen ikke lenge etter det skjedde, men har tenkt mye på det i det siste igjen. Spesielt etter jeg så på 4 stjernes middag der det var ei synsk ei som kunne kjenne ånder og sånt. Vet at ikke alle tror på sånt, men for meg var det veldig gode opplevelser. Hun sa at etter folk døde kunne åndene være igjen en liten stund for å si hade og la de nærmeste vite at de har det bra. Noen blir igjen en kort stund, mens andre ble igjen lenger. Og så til det jeg har opplevd 🙂

Første var noen uker etter Lucas døde. Jeg lå i senga og var langt nede. Lå og tenkte på vesle gutten min og savnet han veldig. Lå på siden og hadde ene armen oppå dyna. Plutselig la jeg merke til en slags trekk. Vinduet og døra var igjen og det var vindstille ute. Jeg begynte å fokusere for å være sikker på at det ikke var innbilning. Det var som fjær som strøk meg opp og ned armen. Når det støk meg oppover fikk jeg vind i ansiktet. Lå en liten stund og kjente på dette og det var ikke til å ta feil av. Plutselig, bare for et sekund eller så, så såg jeg et svakt bilde av en baby ved siden av meg. Jeg hadde øynene oppe så det var ikke noe jeg kunne drømt. Så var det vekk. Både babyen og vingeslaga og jeg følte en ro. Som om Lucas fortalte meg at han hadde det bra og at jeg ikke skulle være lei meg…. Det var fantastisk og noe jeg tenker tilbake til ofte når jeg har en dårlig dag ❤

Andre opplevelsen var året etter. Bestefaren min sovnet stille inn mnd etter Lucas fylte 1 år. Han tilga aldri tanta mi for at hun gjorde det sånn at han ikke fikk være med på begravelsen til Lucas. Han hadde vært svært dårlig noen år og da begravelsen var sa tante til han at han måte tenke på alle andre hvis han plutselig skulle falle sammen under begravelsen. Han skrev noen nydelige ord til Lucas som ble lest opp, så vi sa til han senere at han ikke skulle ha dårlig samvittighet for han var tilstede med de… Men han tilga henne aldri. Men som sagt så sovnet han inn året etter. Det skjedde mens han la seg ned til middagskvile. Klærna var fint brettet sammen og han led ikke… Jeg husker mamma kom stormende inn hjemme hos oss og bare brøt ut til datra mi at oldefar er død. Jeg reagerte litt på måten hun sa det til henne, men forstår henne også litt. Etter mamma for så gikk jeg inn på badet. Bestefaren min var den jeg så opp til som farsfigur i livet mitt. Faren min og stefaren min var ikke noe. Og da jeg kom ut av badet så skjedde det igjen. Det varte bare et par sekund og øynene mine var ikke igjen så kunne ikke drømt det heller. Måtte støtte meg til veggen. Så et bilde foran meg… Bestefaren min som satt på en stol. Han så utrolig mye bedre ut og smilte. På fanget han satt en gutt på rundt et år og smilte. Og jeg bare visste at nå var de sammen bestefaren min og Lucas. Og de hadde det bra. Den roen som over meg var fantastisk. Og det er så herlig å tenke tilbake. Jeg kan fortsatt se ansikta for meg. Fantastisk ❤

Som sagt så vet jeg at det er mange som er skeptiske ang sånt, men for meg så har det vært en god ting å tenke på når jeg har hatt det tøft. Kjenner fortsatt tårene presse på når jeg tenker på det. Ikke av sorg, men av lettelse over at de har det bra og passer på hverandre ❤

Så om dere har orket å lest igjennom dette så takk 🙂 Kanskje dere har noen spesielle opplevelser å dele?

Om titika80

Jeg er ei 30 år gammel 3 barnsmor med ei nydelig prinsesse (født 17. januar 04),en nydelig engle gutt (df. 14. mars 06) og ei nydelig prinsesse til (født 09. april 10)
Dette innlegget ble publisert i Lucas og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Et innlegg jeg skrev på Englesiden

  1. jenny sier:

    Åå, så vakkert skrevet Lena!! Fikk tårer i øynene her jeg sitter 🙂
    Spesiellt dette at du såg Fritiof og Lucas sammen.. 🙂

    Må forresten si at jeg godt husker bestefaren din 🙂 Han hadde sånn et snillt fjes husker jeg som liten 🙂 Åsså var han så morsom 🙂

    Savner morfar jeg også. Tenker på han daglig…

    Det er iallfall godt å ha mange fine minner om dem 🙂

    Håper alt står bra til med deg 🙂 klem

  2. titika80 sier:

    Han var en herlig bestefar. Savner han mye! Tror han gjorde ett godt inntrykk på de fleste jeg. Hadde så mye godt i seg 🙂
    Jeg er glad for at jeg fikk «oppleve» å se Lucas og Mossa sammen. Godt å vite at de passer på hverandre der oppe 🙂
    Alt står bra til 🙂 Har full nedtelling til neste mann kommer 😉
    Håper alt er bra med dere også 🙂 Skal ikke ha en til snart vel? 😉

Legg igjen en kommentar

