La masken falle?

venetian_mask

3 år siden er det at sønnen min kom døfødt til verden, og siden har ting bare rotet seg mer og mer til…

I over et år var jeg arbeidsledig pga at det ikke fantes en jobb som passet med barnehagen. Noe som var viktig siden jeg er alenemor og ikke fikk tak i barnepass om kveldene/helgene. Det gjorde så klart slik at gjelda økte, deprisjonen ble sterkere osv.

Nå er jeg i kontakt med orginasjonen Fattignorge som hjelper meg på rett skjør igjen og var i møte med dem i går. Da fikk jeg beskjed om at alle kort måtte legges på bordet, men det visste jeg jo. Det jeg ikke var klar over var hvor mange kort jeg egentlig satt med 😛

gr_te-t_re-trist_533091b

Etter en lang samtale, der jeg innså hvor mye fortiden hang igjen i meg og hvor utrolig flink jeg er til å skjule følelsene mine fikk jeg klar beskjed. Skulle jeg klare å komme meg videre, uten å møte et realt smell når «bobla» mi sprakk, så må jeg lære meg å la maska falle…

Heh… Lettere sagt enn gjort!

Den maska jeg har er godt laget og jeg har fått den mer og mer perfekt med åra…

Men jeg forstår hva de mener da…

Men finns det noe mer skummelt? Etter så mange år der jeg har laget det perfekte ytre (ikke kroppmessig da), og så skal jeg bare la alt falle og dermed være helt forsvarsløs…

jeg  har prøvd det da… Før også… Sånn innimellom…

Lar folk få se litt mellom sprekkene, men så fort reaksjonen blir feil, stenger jeg det igjen….

Så vil dette bli en umulig oppgave? Vil jeg ende opp med et smell som jeg ikke vil takle, pga at jeg holder alt inne? Eller vil jeg klare å åpne meg og stole på noen av de nærmeste rundt meg?

Bare tia vil vise….

_m25ny_maske1010_jp_462389v

Om titika80

Jeg er ei 30 år gammel 3 barnsmor med ei nydelig prinsesse (født 17. januar 04),en nydelig engle gutt (df. 14. mars 06) og ei nydelig prinsesse til (født 09. april 10)
Dette innlegget ble publisert i Mitt liv og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til La masken falle?

  1. cathbudd sier:

    Huff, jeg vil bare sende deg en god klem. 🙂
    Og håper du får all den hjelpa du trenger .

Legg igjen en kommentar

