FINANSKRISEN I ET NØTTESKALL

Bonden lovde å levere hesten dagen etter.
Dagen etter kom bonden på døra og sa at dessverre, hesten hadde dødd om natten.
”Det er greitt,” sa Espen. ”Bare gi meg pengene tilbake.”
”Kan ikke det,” sa bonden. ”Jeg har allerede brukt pengene.”
”Ja, så gi meg den døde skrotten da” sa Espen.
”Hva skal du med den?” spurte bonden.
”Jeg skal bruke den som premie i en loddtrekning.”
”Men det er vel ingen som vil kjøpe lodd på en død hest,” sa bonden.
”Klart det er,” sa Espen. ”Jeg skal bare unngå å nevne at den er død.”

Noen uker senere møtte bonden Espen på gata.

Bonden spurte hvordan det hadde gått med den døde hesten.
“Ganske bra,” sa Espen. “Jeg solgte 500 lodd à tusen kroner og tjente kr. 479 000.”
”Jøss,” sa bonden. ”Men var det ingen som klagde?”
”Jo, han som vant. Derfor fikk han tilbake sin tusenlapp.” forklarte Espen

Moralen: I finansverdenen er det faktisk mulig å piske liv i en død hest.

horse50

Om titika80

Jeg er ei 30 år gammel 3 barnsmor med ei nydelig prinsesse (født 17. januar 04),en nydelig engle gutt (df. 14. mars 06) og ei nydelig prinsesse til (født 09. april 10)
Dette innlegget ble publisert i For moro skyld og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til FINANSKRISEN I ET NØTTESKALL

  1. Theri sier:

    Hahahaha…. xD

Legg igjen en kommentar

